WARUNKI GWARANCJI PRODUCENTA HANSA
1. INFORMACJE OGÓLNE/DEKLARACJA GWARANCJI
1.1. Produkty wprowadzone do obrotu na terenie Polski przez spółkę „Hansa Polska” Sp. z o.o. z siedzibą w Baranowie k/Poznania przy ul. Szamotulskiej 67, zwaną dalej HANSA, są wyrobami najwyższej jakości wyprodukowanymi przy użyciu specjalistycznej
techniki z wykorzystaniem najlepszych surowców. Certyfikat DIN EN ISO 9001 gwarantuje najwyższą jakość produktu końcowego.
1.2. Produkty firmy HANSA spełniają wymagania aktualnych norm europejskich oraz otrzymały dopuszczenia Państwowego Zakładu Higieny.
1.3. Gwarantujemy, że nasze produkty dostarczone bez żadnych usterek, przy prawidłowym użytkowaniu i obsłudze zgodnie z dostarczonymi instrukcjami technicznymi będą funkcjonowały niezawodnie.
2. ZASADY GWARANCJI
2.1. Firma HANSA udziela 5-letniej gwarancji na wprowadzone przez nią do obrotu i eksploatowane na terenie Polski produkty. Wyłączeniu z 5-letniej gwarancji podlegają: elektroniczne moduły sterujące, zawory magnetyczne, czujniki temperatury, uszczelnienia wylewek obrotowych, perlatory, przełączniki ciśnieniowe, powierzchnie kolorowe, których trwałość zależy od użytkowania i pielęgnacji, oraz węże, drążki, słuchawki, dysze i głowice natryskowe, termostaty i akcesoria, które objęte są 2-letnim okresem gwarancji.
2.2. Firma HANSA udziela 2-letniej gwarancji na wszystkie wprowadzone przez nią do obrotu i eksploatowane na terenie Polski produkty KWC.
2.3. Roszczeń z tytułu gwarancji można dochodzić tylko w przypadku przedłożenia rachunku z czytelną datą zakupu wraz z kompletnie wypełnioną przez sprzedawcę kartą gwarancyjną na druku HANSA.
2.4 Objęte gwarancją usterki należy niezwłocznie nie później niż w terminie 7 dni po ich stwierdzeniu zgłosić pisemnie ze wskazaniem rodzaju usterki do punktu sprzedaży.
2.5 Firma HANSA ustosunkuje się do żądania zawartego w zgłoszeniu gwarancyjnym w terminie 14 dni od dnia faktycznego otrzymania kompletnego pisemnego zgłoszenia.
2.6 Na Kupującym spoczywa obowiązek dostarczenia przedmiotu gwarancji dotkniętego usterką do punktu sprzedaży lub bezpośrednio do firmy HANSA, jeżeli zgodnie z decyzją firmy HANSA do rozstrzygnięcia zasadności zgłoszenia reklamacyjnego lub jego realizacji będzie to konieczne. W przeciwnym wypadku czynności gwarancyjne zostaną podjęte w miejscu montażu przedmiotu gwarancji przez autoryzowany punkt serwisowy.
2.7 Okres gwarancji liczony jest od daty zakupu.
2.8 Okres gwarancji nie ulega ani wznowieniu ani przedłużeniu wskutek naprawy lub dostawy części zamiennych.
2.9 Klient zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami gwarancji przed zakupem i przestrzegania ich.
3. ŚWIADCZENIA GWARANCYJNE
3.1. Usterki uznane przez „Hansa Polska” Sp. z o.o. za objęte obowiazkiem gwarancyjnym zostana usunięte poprzez wymianę wadliwych części lub wymianę kompletnego wyrobu na wolny od wad, w terminie 14 dni od daty zgodnego z pkt. 2.4. niniejszej gwarancji poinformowania klienta/punktu sprzedaży, o stanowisku gwaranta co do przedłożonego zgłoszenia gwarancyjnego. W przypadku konieczności zaimportowania danego produktu termin ten ulega odpowiedniemu przedłużeniu. Firma HANSA rezerwuje sobie prawo do decyzji o sposobie usunięcia usterki.
3.2. W przypadku objętej gwarancją wymiany całego lub części przedmiotu gwarancji, wadliwy wyrób podlega zwrotowi firmie HANSA.
3.3. W razie nieuzasadnionego zgłoszenia usterki towaru koszty z tym związane ponosi kupujący.
3.4. Świadczenia z tytułu gwarancji nie dotyczą:
• uszkodzeń powierzchni baterii, która została podłączona do instalacji. UWAGA: wymianie podlegają tylko te baterie, które nie zostały podłączone do instalacji, tzn. nie mają śladów instalacji i użytkowania.
• uszkodzeń umyślnych lub powstałych wskutek niedbalstwa czy niewłaściwego stosowania, błędnego montażu, nieprzestrzegania zasad konserwacji produktów, niewłaściwego obchodzenia się z produktem, wadliwej konstrukcji budynku, oddziaływania chemicznego, elektrochemicznego i elektrycznego.
• uszkodzeń spowodowanych zabrudzeniami lub osadami wapiennymi na sitkach, perlatorach i w prysznicach oraz w automatycznych przełącznikach baterii wannowych.
• uszkodzeń spowodowanych przez zanieczyszczenie wody lub przewodów sieci wodociągowej.
3.5. Roszczenie z tytułu gwarancji wygasa, jeżeli naprawa została przeprowadzona przez osoby nieupoważnione lub zastosowano części obcego pochodzenia.
3.6. Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego – konsumenta wobec sprzedawcy wynikających z niezgodności towaru z umową.
Wskazówki dotyczące pielęgnacji (czyszczenia) ARMATURY HANSA:
Szanowny Kliencie
Kupując armaturę firmy HANSA wybrałeś produkt najwyższej jakości. Aby uniknąć ewentualnych szkód i reklamacji, zarówno w trakcie użytkowania jak i podczas pielęgnacji powierzchni, muszą zostać spełnione podstawowe kryteria:
• Powierzchnie chromowe, matowe i kolorowe są wrażliwe na środki chemiczne zawierające kwasy i substancje czyszczące.
• Nie należy czyścić ich przy użyciu szorstkich gąbek, ale używać do tego celu miękkich ściereczek.
• Zabrudzenia i osady wapienne należy usuwać wodą mydlaną lub rozcieńczonym octem spożywczym, dokładnie spłukać czystą wodą i wytrzeć do sucha. Powierzchnie kolorowe i akrylowe chronić przed kontaktem ze środkami zawierającymi alkohol i środkami
dezynfekcyjnymi.
• Uszkodzenia powłoki armatury mogą powodować również kosmetyki do kąpieli i pielęgnacji ciała. Należy pamiętać, aby bezpośrednio po myciu lub kąpieli opłukać armaturę i elementy natrysku czystą wodą.
Szkody powstałe w wyniku niewłaściwej pielęgnacji armatury nie są objęte gwarancją firmy HANSA.